Grattis på 204-månadersdagen bästa du!

Den som gick på det senaste inlägget kan ju gå och panta flaskor eller något. Den dagen Jonna försvinner ur min vänskapskrets är den dagen jag dör och det är inte den dagen idag minsann. Idag är det nämligen en annan dag, och inte vilken som helst utan Jonnas födelsedag! Nu har pluttesnuffsan siffermässigt blivit lika gammal som jag, även om vi alla vet om att jag månadsräknat är rätt bra mycket äldre och därmed även mognare.

Lite fakta om 17 (det är ju trots allt 17 hon fyller) :
  • 17 är ett primtal, det betyder att det bara är delbart med 1 och sig självt (alltså 17).
  • Ordet sjutton kan också användas som en svordom, "för sjutton"
  • Att fylla 17 betyder bara att man har 365 dagar kvar tills man fyller 18

Vem är Jonna för mig?
Jonna är, som många av er vet, den bästa vännen jag någonsin haft och den bästa vännen jag någonsin kommer att få. Vi har exakt samma humor (okej, hennes är lite fuktigare, min är känd som den torraste på jorden), och jag vet inte hur många timmar vi sammanlagt har spenderat åt att skratta i kör åt allt mellan himmel och jord. Det var Jonna som lärde mig hur man uttalar ordet licorice som betyder lakrits på engelska. Jag sa [la:krrisss]. Hhah jag kan inte fonetik men någon jävel kanske fattar...
Men hursomhelst, Jonna och jag kompletterar varandra, hon är korven och jag är brödet (läs mer här om du vill veta vilken slags korv hon är). 


Tänkte skriva en dikt, men kom på att jag hade behövt dig för det, så vi kör såhär!:

Udda fakta om Jonna:
  • Hon heter Bettan i andranamn

  • Hon hatar att sova över hos folk

  • Hon blir arg om man köper skor som hon har tänkt köpa (hon blev det i 6:an iaf, har inte vågat testa sen dess men feel free to try it yourself)

  • Hon gillar engelsk konfektyr

  • Hon tror att jag är den kräsna av oss när det är hon som inte gillar korv och tortellini

  • Hon har en syster som heter Sandra och en bror som heter Simon (erkänn så jäkla udda :S...)

  • Hon delar inte min passion att dokumentera fula miner på kort, hon ser helst att dom raderas på dirren istället för att publiceras

  • Hon ger folk dubbla intryck, på vissa punkter framstår hon som en bad girl medan hon egentligen är en kissekatt. Och på andra punker får hon folk att tro att hon är väldens mest oskyldiga lilla parvel, men icke ska jag tala om för er, icke..

  • Hon har en fobi som går ut på att hon är livrädd för att missa tåg och bussar, vilket jag som vän kan ha råkat utnyttja för skojs skull lite fler gånger än vad som anses snällt

  • Hon lider av Hallucilängremisyndromet, vilket egentligen bara innebär att hon inbillar sig att hon är längre än folk, till exempel mig

  • Hon har en bästa kompis som skrattade när hon vrickade sin fot lilablå, kompisen (jag har valt att förbli anonym) ber om ursäkt

  • Hon gillar inte när jag skriver för långa blogginlägg, så jag rundar av nu


Ellen & Jonna in holy matrimony:

Jag, Ellen Eli Josefine Nöten NattvandrarN Pluggis KändisbloggarN Brödet Einarsson,

tar dig, Jonna Elisabeth Bettan Nöten Jåni Korven Charlotte Lotta Störbäck,

att vara min bästa vän. Jag lovar att vara dig trogen i goda tider




17 är ett primtal, det betyder att det bara är delbart med 1 och sig självt (alltså 17).
Ordet sjutton kan också användas som en svordom, "för sjutton"
lika väl som i dåliga. Jag lovar att finnas där i suddiga stunder,


och givetvis även när livet leker på nyktra sätt.

tills vi dör hand i hand av skrattinfarkt







Grattis på födelsedagen Jonna, jag älskar dig, glöm aldrig det 






Kommentarer
Postat av: Jåni

jag är då lyckligt lottad! Du är bäst ELlen, jag vet inte vad mer jag kan säga, du är verkligen bäst!

Jag älskar dig bästavän <3

(Sorry att jag är lite mer kortfattad än dig, men jag gillar som sagt inte långa inlägg....)

PUSSSSSSSS!

2011-04-09 @ 13:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0