Dag 7 – Min bästa vän.

Jonna Jåni Störbäck.
Hon är verkligen kvinnan i mitt liv.
Jonna är 16 år, hon är 1 år yngre än mig, men enligt henne så är jag bara 4 månader äldre. Det gör ingenting att hon tror det, för det är bara gulligt :). Jonna fyller år den 9 april, och det är också helt OK för mig.
Min vän var ganska påstridig när hon gick i mellanstadiet. Hon försökte tvinga mig att hoppa studsmatta med henne när hon fick syn på mig för första gången.. galen tjej, tänkte jag. Jag ville inte hoppa studsmatta med Jonna, för jag hade rosa strumpor på mig, och det tyckte jag var pinsamt.
Första gången jag var med Jonna så sov jag över hos henne.. det är ett annat exempel på min påstridiga väns påstridigheter. Jonna blev lite rädd för mig efter våran sleep over, det visade sig nämligen att jag hade pratat en massa i sömnen. Det var också lite pinsamt tyckte jag.
Sådana var vi, jag och Jonna. Hon var påstridig, och jag bara skämdes.
Numera är Jonna är inte alls så värst påstridig, och jag skäms nästan aldrig. Det är lustigt det där, hur man kan förändras så fruktansvärt mycket utan att egentligen lägga märke till det.
Jonna och jag passar som korven i brödet. Jag är brödet, och Jonna är en smarrig Bratwurst.
Den här bilden är från sommaren 2009 tror jag, jag och min kompelompis fick för oss att åka lite tåg.
Jonna är ärlig mot mig, på ett snällt sätt, det gillar jag. Hon säger till mig när jag har fula kläder, inte för att jag ska ändra på mig, utan för att jag ska veta vad hon tycker. Det är bra tycker jag.
När vi var yngre, när Jonna gick i 6:an/7:an, så var hon lite utav en pussy. Den saken som gjorde Jonna till en pussy var att hon nästan aldrig sa nej rakt ut. Hon liksom införde ett eget uttryck som betydde nej. Om hon sa "jag vet inte om jag orkar göra det", så menade hon att hon inte orkade det överhuvudtaget. Och om hon sa "jag vet inte om det är en så värst bra idé", så menade hon egentligen att det verkligen var en jättedålig idé. Jonna sa att hon inte visste, men egentligen visste hon. I början fattade inte jag Jonnas språk, så jag fortsatte tjata om att det visst var en bra idé. Men sen fattade jag, och lärde mig att när Jonna sa att hon inte visste, då var diskussionen slut.
Det här är nog den snyggaste bilden jag någonsin sett. Haha!
Min vän och jag. Jag och min vän.

Kommentarer
Postat av: Jåni

puss på dig älskade vän!

2011-01-07 @ 14:06:13
Postat av: Anonym

Härlig vänbeskrivning.

2011-01-07 @ 18:30:22
Postat av: Svar

puuuss på dig bratwurst! :*

2011-01-08 @ 12:57:19
URL: http://inadequacy.blogg.se/
Postat av: Svar

eheh, tack typ :)

2011-01-08 @ 12:58:17
URL: http://inadequacy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0