Smileysofi - Den nya vetenskapen

Det finns vissa grejer här i världen som är oförlåtliga, och vad dom grejerna är kan definitionsmässigt variera från person till person. För mig är sms:andet en hel vetenskap, och det finns ofantligt många normer att rätta sig efter för att kunna hantera mig via SMS.

Ibland råkar jag ut för sms som jag inte förstår mig på, syftet med dom är för mig omöjligt att identifiera och jag kan inte se någon logik i skickandet av dom.

1. Hej :).
Okej, vem ödslar tid på att skriva hej? Varför inte bara komma till saken och ÅTMINSTONE skriva "hej, vad gör du?" PALLA DRA UT PÅ DET, INGEN HAR TID MED SÅNT

2. Kan jag ringa?
Detta sms:et är egentligen OK att skriva, men inte efter att man ringt och jag inte har svarat. Då har ju sms:aren blivit tydligt informerad om det faktum att denne rent principellt sätt kunde ringa och att jag uppenbarligen inte kunde svara. Herregud

Nu känner jag att jag svävar bort från ämnet en aning, så nu svävar jag tillbaka. Smileysarna. Vilka är AMAZING, vilka är OK och vilka BÖR UTPLÅNAS?

Dom amazinga smileysarna är:




Smileysarna som är OK är:



Och slutligen; Smileysarna som inte ens förtjänar att kalla sig smileysar:



Specialfall:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0