Sagan om pyttipannan

När jag var liten, dvs för ungefär ett och ett halft år sedan, så hade jag en dröm. Jag ville starta en pyttipannarestaurang, det var det bästa jag kunde komma på i hela världen. Jag älskade pyttipanna, och jag kunde inte komma på en endaste andledning till varför folk hatade det. Eller frästen det kan jag inte idag heller, men jag har lärt mig att finna acceptans i det faktum att folk inte alltid delar mina åsikter. Men hursomhelst. Pyttipanna, det klingar så jävla gött! Men varför?, tänkte jag tidigare idag, och jag kom på det;
Alla gillar flöt, right? Flöt är gött, ju mer desto bättre, Bengan säger att flöt är en smakbärare. Okej tänker du, so what. Men aa, tänk då att du ska steka maten, det blir ju flöt på den ytan som är utåt, eller hur? Så rent matematiskt baserat så får du ju en större yta per mängd mat om din mat är skärd (nej jag tänker fan inte skriva skuren) i små tärningar. Det optimala vore om bitarna var klotformade, för då skulle man verkligen få den maximala ytan per volym, plus att det skulle vara enklare att rulla runt dom i stekpannan. DESSUTOM, så finns det ingen direkt ingredisensdefinition på pyttipanna. Om du ska göra spaghetti & köttfärssås så är det ju nästan ett måste att ha med spaghetti i maten, och köttfärssås. Annars är det ju inte spaghetti och köttfärssås. Men pyttipanna, det säger ju inte så mycket om innehållet, och rent principellt så kan man ju ha i vas fan som helst (iaf enligt mattanterna på skolan). Detta gav mig ytterligare en uppenbarelse; ingen kan ju ogilla pyttipanna, för alla gillar ju något!!!!!!!!!! Så sålänge man lägger i det man gillar själv så kan det ju inte bli äckligt, right? PLUUUUS att det är det ultimala käket för dom som är lata och inte pallar skära. Och det är ju perfa för den som gillar utmaningar också, jag menar, försök följa tallriksmodellen när allting är en enda jäkla röra.......................................
Undra hur glad min tyskalärare blir över att jag har skrivit drygt 1900 tecken om pyttipanna istället för att göra tyskaläxan ♥, ni kan kalla mig rebEllen, hihihiihihih uuh snap den var fan bra ahahha

Kommentarer
Postat av: LINN

FAN VA SKÖN DU ÄR!!!!!!!!!

2011-03-07 @ 22:14:12
URL: http://delfinbiff.blogg.se/
Postat av: Ellen

hihi tack du med

2011-03-08 @ 18:53:11
URL: http://inadequacy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0