Bus på lunchrasten

Idag på lunchrasten märkte jag och några kompisar till vår förskräckelse att snöret till Emmas väska var inlåst i skåpet under henne. Jag fick panik och löpte amok, sprang runt några varv och tuppade sedan av pga blodbrist i hjärnan. Nejmen såhär gick det till när vi löste problemet:
1. Jag började skratta som en hulligan för jag kom på världens bästa idé
2. Jag gjorde ett försök att delge min übersmarta idé men misslyckades till följd av ännu en flodvåg av skratt
3. Jag bestämde mig för att skrida till handling utan att berätta om planen, för att på så sätt öka spänningen hos mina kära classmates
4. Jag tog fram en papperslapp och skrev följande text på den: "Lås inte in min kompis snöre din JÄVEL!" kolla bilden erkänn grym idé!


5. Mina kära classmates såg lappen, som jag så fint satte på herrns skåp med en magnet, och vi alla skrattade åt hur underbart smart jag är, det var en härlig stund av lycka, men vänta bara..
6. När vi kom tillbaka från bi-breddningen upptäckte vi att lappen (och MIN MAGNET) var borta, och inte fasen var Emmas snöre frisläppt!!!
7. Vi fick tillkalla galenpatrullen, dvs Linn Appelkvist, för att dra loss snörafan med våld

Kommentarer
Postat av: LINN

vad skulle klassen göra utan delfinbiffen?

2011-03-29 @ 21:52:20
URL: http://delfinbiff.blogg.se/
Postat av: Ellen

dunno, probably die, big time

2011-03-29 @ 21:56:09
URL: http://inadequacy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0