Planerar begravningsceremoni

Imorgon, fredagen den 22 juli 2011, hålls begravningen för min andra hälft. Det faktum att denne befinner sig på havets botten har influerat både musiken som kommer att spelas samt det faktum att jag valt att kremera lådjäveln jag fick honom i. Psalmerna som kommer spelas är följande:

Bakgrundsmusik medan begravningsteamet (jag, 2 lådbärare samt präst) tågar in i kyrkan:




Under nattvarden kommer den här att spelas. Vin & Oblat är i det här specialfallet utbytt mot saltvatten & sushi (symboliserandes platsen dit allas vår (min) iphone kommit ♥)




Kremeringen beräknas gå rätt fort och psalmen som valts här beskriver samverkan mellan eld (kremering) och vatten (hav). Här blir begravningen som sorgligast och alla närvarande kommer tycka synd om mig



När jag häller askan i storsjön kommer alla stå upp och sjunga denna psalm gemensamt


Sen är begravningen slut



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0