Råkokat ägg

Hej igen! Jag har länge gått och funderat på hur ett ägg skulle beté sig ifall man skulle få för sig att kläcka det direkt i kokande vatten, så det fick bli min sysselsättning idag efter skolan (nolifer? nerrå). Eftersom jag ville ha något att jämföra med så provade jag först att kläcka ett ägg i vanligt kallt vatten.. ingenting hände. Sen blandade jag med en sked, och då såg det ut såhär

Det var inte så mycket action, så jag gick vidare till att istället koka upp vatten och sen kläcka i ett nytt ägg. Först såg det ut som om ingenting skulle hända, men sen började äggvitan vitna. Jag förväntade mig att hela ägget skulle falla samman, men det höll faktiskt ihop sig ganska bra! Först såg det ut lite som en vit version av Dödsätarna som är med i Harry Potter-filmerna, kolla själva!
När det hade gått några sekunder så blev jag rastlös så jag försökte fiska upp skiten
Sen tog jag upp den. Och dissekerade den.
SÅÅÅÅÅÅ nu har du läst en massa onödig skit! Svar neej jag smakade inte, det såg inte så nice ut så jag hoppade det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dyr historia med förlorade ägg.

2011-01-11 @ 19:43:16
Postat av: Anonym

Dyr historia med förlorade ägg.

2011-01-11 @ 19:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0