Dag 11 – Mina syskon.

Man kan egentligen säga att jag har 2 halvsyskon och 3 låtsassyskon. Min mammas sambo/fästman har nämligen 3 barn, men ingen av dom bor hemma så dom räknar vi bort! Mina två halvsyskon är min storebror Erik som är på mammas sida, och min lillasyster Ella som är på martins sida. Erik fyller 22 år den 8 December och Ella fyller 7 den 14 Mars. Nu när jag ska presentera dom så säger jag ju att de är mina halvsyskon, men jag räknar liksom båda som mina helsyskon, det känns mer naturligt!
Erik.
Den här pojken har mobbat mig sen den dagen jag föddes. Aldrig fick jag vara med och leka med hans bilar, och han snodde alltid min cykel och körde sönder däcken </3. Han kom alltid först när vi tävlade om vem som kunde byta om till pyjamas snabbast, och när jag klättrade in i hans bokhylla (jag var typ mindre än ett år) så stängde han in mig (dock tyckte jag ju att det var hysteriskt kul, men ändå). Haha, nejdå, det har väl inte alltid vart han som vunnit, jag vill minnas att jag knäade honom ganska rejält mellan benen en gång. ehehe. Sånt som händer!
Vi är inte speciellt lika, ibland undrar jag om någon av oss är adopterad. ehe nej då, skojar bara!
Sjukt gammal bild på oss!
Nyår 10-11
Min bror är för övrigt väldigt snäll mot mig vanligtvis, han ställer nästan alltid upp på att hämta om jag inte kommer hem någonstansifrån. Den gången jag känt som mest att han har offrat sig var när jag somnade på nattbussen en gång och missade att gå av.. och hamnade i Nässjö klockan halv 4 på natten. Det var inte jättemysigt, men storebror kom och räddade mig som tur var :)!
_________________________________________________________________________________________
Ella.
Min syster är ett riktigt busfrö, när vi leker skola så vill hon alltid att jag ska skälla på henne och ge henne kvarsittning. Det är ganska konstigt.. haha! Men hon är sjukt smart måste jag säga, även om hon inte riktigt förstår det själv alltid. Hon vinner alltid över mig på memory (med det är bara för att jag har dåligt minne, annars skulle jag vunnit), och en gång har hon till och med vunnit över mig i schack. Jag vill inte gå in på mer detaljer på den punkten utan går vidare med att berätta två roliga grejer som jag aldrig kommer glömma.
En gång bakade hon och Valli (hennes mamma), och Valli var på jättebra humör. Ella sa: mamma, jag har aldrig sett dig såhär bakfull innan!
En annan gång, när jag och Ella skulle baka, så skulle vi vispa ägg, och hon började rota fram elvispen. Jag sa åt henne att vi skulle vispa för hand.. men hon tog det lite för ordagrant, för en minut senare ser jag henne med händerna i äggkletet. "Vad göööör du?!", "Vadå, du sa ju vispa för hand?". Fin misstolkning därja!
Dör lite på dom här bilderna, så jäkla söta!
Ellas julklapp till mig :')
Så, det var väl typ det :)!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rolig läsning.

2011-01-11 @ 19:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0