Dag 1 – Presentera mig själv.

Haha, herregud vad fyndig jag är.. ibland undrar jag hur jag orkar..
Men hursomhelst, Ellen Einarsson, vad kan man säga om mig?
Jag är 17 år och 17 dagar gammal. Ibland frågar folk varifrån jag kommer, och då tycker jag det är sanslöst kul att säga att min farmor är från Finland. Då blir folk osäkra för de antog att jag var från något lite mer spännande land eftersom mina ögon är så bruna så bruna, och eftersom mitt hår är så brunt så brunt. Då skrattar jag lite åt folk för att de är så tröga. Sen säger jag till folk att min farfar är från Egypten, och då skrattar folk och säger "haha, jag menade väl det!". Då tror folk att jag lurades med att min farmor är finsk, men det gjorde jag inte.
OMG, vad jobbigt allt blev, det jag egentligen ville säga var att jag är 25% finsk och 25% egyptier. Så.
Jag skulle väl beskriva mig själv som en relativt oseriös person. Fast jag kan ju såklart vara seriös också, men ju mer folk som är runt omkring mig, desto flummigare blir jag. I princip. Uppmärksamhet är min drog kan man väl säga, fast det klingar ju rätt negativt så det är bara okej när jag säger det.
Jag bor i Forserum, som ligger ungefär 20-30 minuter från Jönköping, och har bott här i 4 och ett halvt år. Innan dess bodde jag på Öxnehaga (Huskvarna), och jag har även bott ett halvår i Norrköping när jag var mindre.
Jag går NV på Erik Dahlbergsgymnasiet i Jönköping, så jag är ett riktigt smart ass! Nej jag skojar bara, ärligt talat så är min allmänbildning... hur ska man förklara? obefintlig? Ja, så är det nog, jag har alltid varit rädd för nyheterna (whuups, det tar vi dag 26!), så det har bara blivit så att jag inte riktigt är med på noterna.
En sak som man borde förstå vad gäller mitt sätt att fungera är att jag inte under några som helst omständigheter förstår mig på skämt, ironi, sarkasm eller överdrifter (om det inte är jag som skämtar eller överdriver). Nu ljög jag lite, för i vissa övertydliga fall förstår jag, men i regel så fattar jag inte alls att personen/personer i fråga driver. Så, nu vet ni. :)
Nu blev det svårt att komma på mer, så jag tycker vi nöjer oss där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0