Frågesport, VEM VET MEST?

Tjenare bloggläsare! Jag tänkte dra igång en frågesport där alla kan vara med och tävla, det enda ni behöver göra är att kommentera de rätta svaren och sen lottar jag en vinnare bland de som har flest rätt! Jag har inte bestämt vad priset ska bli riktigt än, men det kommer definitivt vara värt att tävla!


Regler angående frågesporten:

  • Man måste försöka svara på alla frågor, inte bara välja dom man tror sig kunna, man kan ändåså inte få minuspoäng
  • I kommentaren måste man ange sin mail så jag kan meddela vinnaren samt skicka "fail-mail" till alla som förlorar
  • Man får aldrig någonsin sluta läsa min blogg, detta är ett livstidsbindande deltagande
Hoppas alla är med på noterna så jag slipper diskvalificera en massa losers..

Här kommer frågorna!:

1. Vilken färg förknippas vanligtvis med blåmärken?

2. Vid vilken svensk högtid brukar man hissa den så kallade midsommarstången?

3. Vad heter företaget som ligger bakom skapandet av Microsoft Office?

4. Från vilket djur framställs minkborstar som ofta används för applicering av puder, ögonskugga och rouge?

5. Vad heter ämnet man är känslig mot om man är laktosintolerant?

6. Vad kallas de stensmulor som man hittar på grusvägar?

7. Vilket köksredskap får man om man tar Elvis Presleys förnamn och sätter ihop det med den första bokstaven i hans efternamn?

8. Vem är skaparen av Basshunters gamla goding "Boten Anna"?

9. Vilken färg har brunbjörnen?

10. Vad är namet på den serie vars temasång lyder som följer:

????????????????


SKILJEFRÅGA: Hur gammal är du?

Skiljefrågan måste besvaras seriöst, det finns inget rätt eller fel, jag vill bara veta hur gamla ni snorvalpsläsare är!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Kommentarer
Postat av: Der Führer

1. Gul

2. Påsk

3. Linux

4. Hästar

5. Glykos

6. Makadam

7. Osthyvel

8. Rebecca Black

9. Svart

10. Digimon

2011-04-17 @ 12:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0