Det är bra att inte ha några pengar

De allra flesta som känner mig skulle säga att jag är en usel sparare, men idag har jag kommit på att dom har så jäkla fel! Jag kan ju inte vara en usel sparare om jag inte ens försöker spara. Jag skulle istället vilja säga att jag är pank med flit, alltså 100% medvetet. Varför? undrar ju du såklart, och jag ska vara så vänlig att förklara hur allting hänger ihop.

För det första så förstår jag inte varför man ska ha pengar när man kan ha kläder. Säg till exempel att du har 1000 kronor. Du kan antingen spara dom i en månad och sen köpa någonting, eller också köper du upp dom och är pank i en månad. Det du egentligen väljer emellan är ju att ha pengar som ingen ser, i en månad, eller att ha nya kläder, som folk i största sannolikhet kommer att se, i en månad. Svaret är ju självklart!

För det andra så måste jag varna er om att den tredje anledningen är ganska långsökt

För det tredje, så innebär en liten summa pengar en oerhört reducerad risk vad gäller att bli rånad/skinnad/bestulen på pengar överhuvudtaget. Som offer så är du fruktansvärt oattraktiv om du endast besitter 46,53 kronor på kontot (tog min egen summa som exempel, jag vet la fan inte hur mycket pengar du har..). Och av denna slutsatsen kan vi ju också påpeka att om du nu mot förmodan skulle råka ut för någon form utav pengaförlust, så kommer denna förlust knappast att uppgå i några större summor. Du har ju inga större summor.


Själv diggar jag mitt tankesätt till tusen, och jag kan inte förstå varför inte fler folk håller sig till min teori. Men jag har ju Jonna, hon är rätt jävla pank hon också

Kommentarer
Postat av: Bettan

du lovade att inte skriva så långa inlägg din jävel!

MEEEEN, vem ska betala mer på vinet för att du inte har råd? VAVAVA!??!

puss <3

2011-04-06 @ 10:16:53
Postat av: timmy :D

sämst blogg!

2011-04-06 @ 10:25:13
Postat av: Ellen

Jonna håll käften jag betalar alltid åt dig annars ;s <3

2011-04-06 @ 22:00:08
URL: http://inadequacy.blogg.se/
Postat av: Ellen

Timmy, grejen är att alla gillar min blogg, alla läser den :****************************************************************

2011-04-06 @ 22:00:54
URL: http://inadequacy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0